top of page

הכלב היהודי/אשר קרביץ









הספר "הכלב היהודי" מאת אשר קרביץ מתאר את השואה מנקודת מבט של כלב, שבעליו הראשונים היו יהודים.


















 

קצת על הסופר

 


אשר קרביץ נולד ב 4 בינואר 1969 גדל בירושלים והתחנך בבית דתי.

הוא למד במגמת אלקטרוניקה בישיבה התיכונית-מקצועית קרית נוער ובתיכון ג׳ינוגלי בירושלים. לאחר שירות צבאי, למד פיזיקה באוניברסיטה העברית בירושלים ולימודי תואר שני בטכניון. במקביל ללימודי התואר השני התגייס למשטרת ישראל ושירת כחוקר ביחידה הארצית לחקירת פשעים חמורים.

כיום הוא סופר,מרצה לפיזיקה ולמתמטיקה במכללה האקדמית להנדסה בירושלים ובאוניברסיטה הפתוחה,מורה בבית ספר אופק בירושלים.



 

עלילת הספר

 

הספר הכלב היהודי נכתב על ידי אשר קרביץ ויצא לאור בשנת 2007. הספר מציג נקודת מבט של גור כלבים במלחמת העולם השנייה ששמו כורש.

כורש נולד בשנות השלושים למשפחה יהודית בברלין. בשונה מאחיו כורש אינו מתמקד בחייו כמו כל כלב רגיל, אלא דווקא במחשבות והרהורים על בעליו בני האדם.

בשנת 1935 לאחר חקיקת חוקי נירנברג ליהודים היה אסור לגדל כלבים וכתוצאה מכך כורש עבר בין הרבה משפחות בגרמניה.

לאורך הספר אנחנו רואים שכורש נאמן לבעליו המתחלפים. כשהוא היה אצל היהודים הוא היה יהודי וכשהוא היה אצל בעליו הנאצים הוא היה נאצי.

כשכורש בורח מהמשפחה האחרונה שהגיע אליה הוא נכלא במכלאה העירונית ששלחה אותו למחנה אימונים להכשרה על ידי הנאצים. כשהוא מסיים את מחנה האימונים הוא נשלח למחנה ריכוז.

במחנה הריכוז כורש נפגש עם בעליו הראשון, היהודי. כשפרץ מרד אסירים גדול הם ברחו ביחד. הם התחבאו ביער למשך שנה עד סוף המלחמה וכשנגמרה על מלחמה הם עלו לספינה לארץ ישראל וחיו יחדיו עם יום מותם.




 

תמונה שקשורה לספר

 


לפי דעתי התמונה הזאת מייצגת את הספר מכיוון שרואים כלב שמסתכל אל ההר השני והדרך שהוא יצטרך לעבור היא ארוכה. רואים עננים אפורים, אולי ירד גשם שיקשה על הכלב להגיע אל ההר השני. העננים האלו מייצגים את הגרמנים שמקשים על מטרתו של הכלב.


 

איך הספר קשור אלינו

 

לפי דעתי הספר קשור לימים של היום מכיוון שגם בימים של היום יש עליות וירידות בחיים. כורש עבר הרבה משפחות ולא היה קשור אליהן כמו שהיה למשפחה הראשונה, היהודית. הוא עבר מסע, משבר זהויות עד שהגיע לבעלו המקורי שנתן לו את היחס הכי טוב. בחיים האמיתיים אתה מחפש את עצמך, עד שאתה מגיע למקום שהכי נוח לך בו.



 

ציטוט לחיים

 

"החיים הם מאבק-צריך ללמוד לשרוד"

לפי דעתי הציטוט הזה הוא ציטוט לחיים מכיוון שבחיים לא הכל הולך בקלות וצריך ללמוד לעבור אותם.


176 צפיות3 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שואה שלנו מאת אמיר גוטפוירנד

הרעיון המרכזי בספר שואה שלנו הוא החיים של ניצולי השואה בישראל והתמודדות שלהם בחברה הישראלית. הספר עוסק בניצולי השואה בישראל ובחברה הישראלית, אני מאוד ממליץ על הספר כי לדעתי הוא מציג את התמודדות של ניצ

bottom of page