top of page

נער החידות ממומביי מאת ויקאס סווארופ

הספר מראה את השינוי של הגיבור, שבתחילת הספר שהיה עני וחסר כל, ובסוף הפך עשיר והגשים חלומות שלא העז לחלום.



תקציר


הספר מדבר על בחור הודי בן שמונה עשרה שהיה הראשון בעולם שזכה במיליארד רופי בחידון טריוויה . לדמות הראשית קוראים תומס. הוא נער הודי יתום בלי השכלה עם סיפור חיים קשה ומסובך. הסיפור מתחיל כשהוא ילד קטן ולאורכו ניתן לראות כל מה שעבר עד גיל שמונה עשרה.






עורכת דין מסתורית

הסיפור מתחיל מהסוף- אחרי שהוא זכה במיליארד רופי , והוא נלקח לחקירה שם עורכת דין מסתורית לוקחת אותו לביתו ויחד הם עוברים על ההקלטות של החידון והוא מספר לה שהוא ידע את התשובות לחידון כי כל שאלה הייתה על משהו שעבר במהלך חיו. הוא מספר לה על הדרך שלו, על האנשים שפגש בדרך ועל חברו הטוב סאליים שרוב חיו הם היו ביחד. היא היחידה ששמעה את סיפורו ובסוף מגלים שהיא הילדה שפגש בדירה והרגיש כאילו היא אחותו. היא עזרה לו לקחת בחזרה את המיליארד




תומס וסאלים בבית היתומים

תומס וסאלים נפגשו בבית היתומים. מהרגע שנפגשו נהפכו לחברים טובים. הם כל הזמן היו ביחד ועשו הרבה מהומה בבית היתומים. תומס היה הכי גדול שם מכל הילדים, וכולם העריצו אותו. הוא היה נחשב למנהיג שלהם , אבל סאלים היה המעריץ הכי גדול שלו וגם החבר הכי טוב שלו . הילדים בבית יתומים תמיד דיברו על כך שילדים נשלחים לחדר המנהל, והוא פוגע בהם מינית אבל הם לא לגמרי הבינו מה קורה שם. הם ידעו שזה לא טוב וקיוו לא להישלח . אחרי זמן מה סאלים נשלח לחדר המנהל. תומס הלך למורים וצעק עד ששמו לב. האפילו שפחד שיענישו אותו כי החוקים שם מאוד קשוחים, הוא עשה זאת כדי להציל את סאלים .


תומס וניטה


תומס וניטה נפגשו והוא התאהב בה. הוא רצה שיהיו ביחד ויברחו למקום אחר, אבל ניטה לא יכלה בגלל עבודתה ובגלל הבחור שרצה להתחתן איתה .הבוס שלה שהיה גם אחיה הכריח אותה להתחתן איתו למרות שהיה מכה אותה . יום אחד הוא גילה שרצתה לברוח, הכה אותה חזק עד שהייתה צריכה ללכת לבית חולים. כשתומס שמע, הוא הלך אליה ואחיה עשה איתו הסכם שאם ישיג לו 400,000 רופי, הוא יתן להם להיות ביחד. לתומס לא היה את הכסף. הוא נאלץ לגנוב אבל אז אחיה אמר שהוא רוצה עוד כסף. תומס הבין שהוא לא התכוון לתת להם להיות ביחד.


התמונה שבחרתי

התמונה היא סצנה מהסרט שבה רואים את תומס מחזיק את הצ'ק של המיליארד רופי אחרי שזכה וסיים את החידון. מאותו רגע חיו השתנו, ובמקום אכזבות קשות וחיים מסובכים הוא מקבל חיים עם כל מה שאי פעם רצה. אחרי כל המלחמות שלו זכה לחיים רגועים עם המון אהבה והמון אנשים סביבו שיעזרו לו להתמודד בהמשך.


הציטוט מהספר

הציטוט שאני בחרתי הוא "כמו שאמרתי אין כאן שום קשר למזל" . כשהיה תומס בפנימיה הביאו לו מטבע ואמרו לו שזה מטבע מזל. עד גיל שמונה עשרה הוא הסתובב איתו,אבל אחרי שזכה הוא הבין שלמטבע אין שום השפעה ושהוא להצליח בגלל המזל, הוא הבין שההצלחה באה ממנו ולמרות שנפל הרבה פעמים, הוא המשיך להילחם עד שהגיע ליום שזכה , ושזה היה היום שחיו התהפכו לטובתו.



המלצה


הספר מדבר על ההרפתקאות שעבר תומס. הוא למד מכל מקרה שקרה לו. הוא תמיד שם לב לסביבה שלו ותמיד היה סקרן מהמקומות מהאנשים שפגש. אני מאוד אהבתי את הספר. הוא היה ממש מותח. בל פרק היה סיפור אחר. אפשר ללמוד הרבה מהדמות הראשית, שאפילו שהיה יתום ועני וחייו היו קשים, הוא אף פעם לא ויתר ותמיד ניסה לעזור לעצמו ולאנשים שסביבו. בסוף הוא הבין שהמזל בא ממנו . הספר מעורר המון השראה ותקווה, כי תומס לא נראה כמו אדם שיהיה הראשון שיזכה במיליארד רופי בחידון וגם במהלך הספר רואים כמה החיים שלו קשים אבל הוא תמיד עומד על הרגלים ונלחם בשביל מה שחשוב לו.



102 צפיות4 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שואה שלנו מאת אמיר גוטפוירנד

הרעיון המרכזי בספר שואה שלנו הוא החיים של ניצולי השואה בישראל והתמודדות שלהם בחברה הישראלית. הספר עוסק בניצולי השואה בישראל ובחברה הישראלית, אני מאוד ממליץ על הספר כי לדעתי הוא מציג את התמודדות של ניצ

bottom of page